دلیل گرفتگی بینی بعد از عمل بینی


در این پست دلیل گرفتگی بینی بعد از عمل بینی رو بهتون گفتیم. موضوعی که خیلی کلافه کننده هست. و شخص رو نگران میکنه که نکنه مشکل همیشگی باشه.

اکثر کسانی که عمل بینی انجام میدن، بعد از اینکه ورم داخلی بینی شون از بین میره، با گرفتگی بینی در یکی از سوراخ های بینی مواجه میشن. اشتباهی که خیلی از افراد انجام میدن اینه که سرخود از قطره بینی نازوفرین استفاده می‌کنن. که درمورد عوارض این قطره بینی در پست ضرر های قطره بینی نازوفرین صحبت کردیم.

البته لازم به ذکره که این مسئله در چهار ماه اول بعد جراحی بینی کاملا طبیعی و به خاطر ورم داخلی بینی هست.

علت اصلی گرفتگی بینی

اگر این مسئله برای شما هم پیش اومده و نگران هستید؛ همون طور که در ویدیو بالا گفتیم  اصلا جای نگرانی نیست. و این مسئله کاملا طبیعیه. و بهش سیکل تنفس میگن.که توی اکثر آدم ها این قضیه هست. که یک  سوراخ بینی شون همیشه در حال استراحته. و وظیفه ی تنفس رو اون یکی سوراخ بینی شون انجام میده.

و بعد از حدود سه، چهار ساعت جاشون رو باهم عوض می‌کنن.البته این مسئله با مشکل تنفسی فرق داره و منظور ما مشکل تنفسی بینی نیست. اینجا صحبت از سیکل طبیعی بدنه.

طبق گفته های دکتر مایکل بنینگر، پزشک متخصص گوش و حلق و بینی در کلینیک کلیوند در این رابطه میگوید:

معمولا حدود 75 درصد تنفس همه ی انسان ها از یک سوراخ بینی و 25 درصد از سوراخ دیگر انجام می‌شود و البته سوراخ بینی غالب در طول روز تغییر می‌کند. این موضوع، چرخه ی بینی یا چرخه ی تنفس نامیده می‌شود.

و در علم گوش و حلق و بینی این مسئله کاملا نرمال و طبیعیه.

اگر شما هم تجربه ی گرفتگی سوراخ بینی بعد از برطرف شدن ورم داخلی بینی رو دارید، تجربه تون رو در کامنت ها با ما و سایر دوستان به اشتراک بذارید.

برای اطلاع از پاسخ سوال خود اینجا بزن
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sepide
sepide
1 سال قبل

سلام ، من پنج ماهه عمل کردم ولی تنفسم سخته
من ی ماه قطره فنیل افرین استفاده کردم ولی به سختی ترکش کردم احتمال داره بخاطر قطره باشه و خوب میشه؟

شاهد
شاهد
1 سال قبل

سوال من دقیقا همون سوال «نارسیس» هست. با این فرق که من یک سال و نیمه از عملم بینی ام می گذره ولی تنفسم در نصف روز که سوراخ بینی غالبم سمت چپ هست به سختی انجام میشه با اینکه بینی ام بسته نیست. دلیلش چیست؟ اصلا هوایی که از سمت چپ بینی ام خارج میشه خشک و گرمه برخلاف سمت راست که بادش مرطوب و خنک هست.

Mooooob
Mooooob
1 سال قبل

سلام دوستان روزتون بخیر.من نهم ابان عمل کردم ،الان بخیه هامو کشیدم قالبم برداشتم و اولین سری چسب رو بینیمه.اما هنوز نمیتونم با بینیم نفس بکشم🥲و خیلی میترسم..این مشکل تا کی برطرف میشه.مرسی

نارسیس
نارسیس
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر خدا قوت … من ۴ ماهه که عمل کردم دکترم میگه سوراخهای بینی بازه البته من خودمم اینو متوجه شدم که بازه … پس چرا هنوز به سختی نفس میکشم؟

5
0
سوال خود را بپرسید!x