مراقبت های بعد از جراحی بینی


 همون طور که در ویدیو بالا تماشا کردید. در این پست نکات بسیار مهمی رو درباره ی باید ها و نباید های عمل جراحی بینی بهتون گفتیم که معمولا کسی نمیگه. نکاتی که به کار همه ی ما میاد و در زندگی روزمره ی همه ی ما نقش پر رنگی داره. و از همه مهم تر این که در نتیجه ی عمل هم بسیار موثر و تعیین کننده هست. پس تا انتهای پست با تجربه عمل بینی همراه باشید.

باید ها و نباید های عمل بینی

اولین نکته که بسیار مهمه، نحوه ی کار کردن با گوشی موبایل و لپ تاپ هست
حواستون باشه که وقتی دارید با گوشی یا لپ تاپ کار می کنید. سرتون رو پایین نگیرید. چون این کار در ماه های اول بعد از عمل جراحی بینی نباید انجام بشه. بجای اینکه سرتون رو پایین بگیرید. گوشی موبایل رو بالا بیارید و روبروی صورت تون قرار بدید.و یا لپ تاپ رو روی یک پایه بلند قرار بدید. که اتفاقی برای بینی تون پیش نیاد.درمورد کتاب خواندن هم حتما همین کار رو انجام بدید.

مورد دوم استفاده از نمک هست.

همون طور که در پست مصرف نمک و فلفل بعد از جراحی بینی براتون توضیح دادیم. تا یک مدت بعد از عمل جراحی بینی باید مصرف نمک و فلفل رو قطع کنید. چون با مصرف نمک ورم بینی تون خیلی بیشتر میشه.
سومین نکته درمورد مصرف خوراکی های سفت هست
تا چند ماه بعد از عمل بینی باید خیلی حواستون باشه که خوراکی های سفت مثل هویج،ذرت،ته دیگ و… استفاده نکنید. علت این کار بخاطر این هست که در ماه های اول بعد از جراحی، بینی هنوز جوش نخورده و محکم نشده. و مصرف این نوع از خوراکی ها ممکنه به بینی آسیب بزنه.
درمورد استفاده از کمپرس یخ حواستون باشه که هیچ وقت نباید کمپرس یخ رو مستقیم روی صورت و در برخورد با پوست قرار بدید. حتما قبلش یک پارچه روی پوست بذارید.
و مورد بعدی که قبلا هم درموردش توضیح دادیم. بلند کردن وسایل سنگین بعد از عمل بینی هستش. که شدیدا باید از این کاری خودداری کنید. چون در ماه های اول باعث افتادگی نوک بینی میشه.
سعی کنید بعد از عمل بینی به هیچ وجه از گوش پاکن استفاده نکنید. چون ممکنه به بخیه های داخل بینی آسیب بزنه. بهترین جایگزین گوش پاکن شستشوی بینی با سرم شستشو و سرنگ هست.

و مورد آخر نحوه ی خوابیدن هست

سعی کنید حتما با دوتا بالشت زیر سرتون بخوابید که ارتفاع سرتون بالا باشه. که ورم بینی بیشتر نشه.
مرسی که تا انتهای این پست همراه ما بودید. لطفا در قسمت کامنت ها برامون بگید که کدوم مورد رو رعایت می کردید.
برای اطلاع از پاسخ سوال خود اینجا بزن
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریماه
فریماه
7 ماه قبل

سلام میشه بگید تا چند وقت باید این موارد رو رعایت کنیم؟؟

1
0
سوال خود را بپرسید!x