نکات حقوقی درباره عمل بینی


عمل زیبایی بینی اطلاعات حقوقی بسیار مهمی داره که لازمه زیباجو اون هارو بدونه.این ویدیو درباره ی نکات حقوقی جراحی بینی هستش. و از اون جایی که ما همیشه تاکید داریم.برای انجام هر کاری باید از متخصص در اون زمینه مشورت گرفت.بنابر این در این پست با همکاری آقای امیر برابری. مدیر عامل موسسه ی پویندگان عدل و برابری. نکات حقوقی جراحی زیبایی بینی رو از ایشون شنیدیم. و سوالات پر تکرار و مهم شمارو از ایشون پرسیدیم. پس همراه تجربه عمل بینی باشید. چون اطلاعات حقوقی بسیار خوبی در این زمینه به دست میارید.

آیا رضایت پدر برای انجام عمل زیبایی بینی لازمه؟

رضایت پدر برای افراد زیر 18 سال که قصد دارند عمل بینی انجام بدن ضروری هستش.برای افرادی که پدرشون درقید حیات نیست. پدربزرگ پدری شخص. و اگر پدربزرگ هم در قید حیات نباشن قیم اون شخص میتونن رضایت نامه ی عمل زیبایی بینی رو امضا کنن.

آیا رضایت همسر برای عمل بینی زن از نظر قانونی لازم هست؟

از نظر قانونی اخذ رضایت شوهر، برای عمل جراحی بینی زن لازم نیست. اما از نظر اخلاقی و با توجه به عرف جامعه. پزشکان برای گرفتن رضایت همسر اقدام می کنن. که با توجه به عرف جامعه این اقدام می تونه درست هم باشه.

آیا شوهر می تونه از همسر و یا پزشک برای انجام عمل زیبایی بینی شکایت بکنه؟

اگر شوهر از انجام عمل جراحی زیبایی بینی زن ناراضی باشه نمی تونه به جراح بینی مراجعه کنه.چون در این زمینه پزشک مقصر نیست. و قصوری رو انجام نداده.  همسر بالغ هست و برای انجام امور شخصی خودش نیاز به اجازه ی شوهر نداره. پس از جراح بینی نمیشه شکایت کرد.

گرفتن هزینه ی اتاق عمل توسط پزشک از بیماری که عمل قبلیش رو انجام داده قانونیه؟

عمل ترمیمی بستگی به توافق پزشک و بیمار داره.اگر توافق بر این اساس باشه که هیچ گونه هزینه ای مبنی بر هزینه ی بیمارستان و یا دستمزد جراح دریافت نشه. پس نمیشه هزینه گرفت. و به طور کلی در این زمینه توافقات بین اون ها تعیین کننده هست. درمورد این که چه اتفاقاتی منجر به انجام عمل ترمیمی میشه هم در پست دلایل نیاز به عمل ترمیمی توضیح دادیم.

آیا هزینه ی جراحی بینی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار می گیره؟

در خصوص پرداخت هزینه های جراحی زیبایی بینی توسط شرکت بیمه. مثل سازمان خدمات درمانی. یا سازمان تامین اجتماعی. باید بدونید که هزینه ی عمل های زیبایی توسط این شرکت ها قابل پرداخت نیست.مگر این که عمل جراحی زیبایی جنبه ی درمانی هم داشته باشه.
مثل انحراف بینی یا پولیپ بینی. که در صورت تایید پزشک متخصص قسمتی از هزینه ی عمل توسط شرکت بیمه قابل پرداخت هست.
در آخر ممنونیم از آقای برابری. بخاطر این اطلاعات حقوقی بسیار مفیدی که در اختیار ما گذاشتن. حالا نوبت شماست که برامون بگید. کدوم نکته از نکات این پست رو میدونستید. و کدومش برای شما جدید بود؟
برای اطلاع از پاسخ سوال خود اینجا بزن
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عاطفه
عاطفه
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
آیا هزینه کلینیک رو بیمه قبول میکنه ؟
تامین اجتماعی…تکمیلی کوثر

1
0
سوال خود را بپرسید!x