چسبندگی بینی بعد از عمل


خب بریم که درمورد یک مسئله ی مهم حرف بزنیم. مسئله ای که برای خیلی ها بعد از عمل بینی به وجود میاد.مشکل در مجاری تنفسی و چسبندگی بینی بعد از عمل. که در این پست، همون طور که ویدیو بالا رو دیدید. به طور کامل درمورد علت به وجود آمدن و راهکار برطرف کردنش توضیح دادیم. پس با ما همراه باشید.

چرا چسبندگی بینی به وجود میاد؟

ببینید بچه ها داخل مجاری تنفسی یک سری کیسه هایی وجود داره. که کار این کیسه ها تنظیم کردن رطوبت داخل بینی هستش. که بهشون میگن مخاط بینی. حالا امکان داره که دکتر حین عمل جراحی بینی زیاد داخل بینی رو دست کاری بکنه. یا خود شما بعد از جراحی بینی، داخل بینی رو زیاد دست کاری کنید. و به این کیسه های مجاری تنفسی ضربه وارد بشه. و براتون چسبندگی به وجود بیاد.

این مشکل یک دلیل مهم دیگه هم میتونه داشته باشه. اون هم اینه که بعد از عمل جراحی بینی چون داخل بینی شما التهاب داره و لخته خون هست. اگر شما مرتب با سرم شستشو و سرنگ داخل بینی رو شستشو ندید. ممکنه این لخته خون ها به مخاط بینی بچسبه و خشک بشه. و در نتیجه ایجاد چسبندگی بکنه. پس تنبلی نکنید. و بعد از عمل مرتب داخل بینی تون رو شستشو بدید.

چه زمانی مشکل تنفسی به وجود اومده؟

ببینید دوستان گل بعد از جراحی زیبایی بینی تا سه الی چهار ماه به علت ورم داخل بینی و التهابی که وجود داره. وجود مشکل در تنفس و تنفس سخت کاملا طبیعی هستش. که باید داخل بینی تون رو مرتب شستشو بدید. تا این موضوع به طور کامل برطرف بشه. که در پست دلیل کیپ بودن بینی هم آنیتا به طور کامل تری درموردش توضیح داده.

ولی اگر بعد از سه الی چهار ماه از عمل. هم چنان مشکل تنفسی و کیپی بینی داشتید باید حتما برید پیش دکترتون تا معاینه کنن و با توجه به علت، راهکار بدن بهتون.

راهکار برطرف شدنش چیه؟

برای برطرف شدن این مشکل دکتر داخل بینی یک سری اسپلینت های خاصی قرار میده. که باید مدتی داخل بینی بمونن تا مخاط بینی از هم فاصله بگیرن. اگر این راهکار جواب نده. متاسفانه باید عمل ترمیمی بینی انجام بدید. و در عمل ترمیمی دکتر این مشکل رو برطرف کنن براتون.

حالا شما بهمون بگید که تا چند وقت بعد از عمل درگیر کیپی بینی و مشکل تنفسی بودید؟

 

برای اطلاع از پاسخ سوال خود اینجا بزن
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
1 سال قبل

اسپری و لوراتادین نوشته آیا جواب گو هست؟

1
0
سوال خود را بپرسید!x